Big Dataچیست و چرا اهمیت دارد؟
Big Data اصطلاحی رایج است که رشد و در دسترس بودن داده، چه ساختارمند و چه غیرساختارمند، را توصیف می کند. Big Data ممکن است به اندازه اینترنت برای کسب وکار – و جامعه – مهم باشد. چرا؟ داده های بیشتر به تحلیل های دقیق تر می انجامد. تحلیل های دقیق تر منجر به تصمیم گیر یهای مطمئن بیشتری شده و تصمیمات بهتر، می تواند معنای کارایی بیشتر عملیات، کاهش هزینه ها و کاهش ریسک ها باشد.
Big Data تعریف می شود
در سال 2001، تحلیلگر صنعت، داگ لنی (که اکنون با گارتنر کار می کند)، Big Data را به صورت سه V تعریف کرد: حجم (Volume)، سرعت (Velocity) و تنوع (Variety).
تحلیل تراکنشی
(رفتار متقابل)
(Transactional analysis)
از سال 1970 T.Aبصورت رسمی در جهان شناخته شد وبنیانگذار آن دکتر اریک برن میباشد. این نظریه دارای دیدگاههای روانشناسی فردی و اجتماعی است.
T.A (تحلیل رفتار متقابل) راهی است برای آنکه ببینیم بین مردم و درون مردم چه میگذرد.
با این روش میتوان روشن کرد که در لایه های زیرین ارتباطات جاری بین انسانها به واقع چه چیزی در حال رخ دادن است و انتخابهای دیگری را نشان میدهد که کسانی که درگیر آن روابط میباشند بتوانند چنانچه بخواهند از آن اجتناب کنند.
T.A بطور گسترده ای در این زمینه ها مورد استفاده قرار میگیرد:
مدیریت، تعلیم و تربیت، سیاست ،مذهب ،آموزش ،مشاوره،رواندرمانی و روانپزشکی.
T.A روشی بسیار متداول است زیرا بطور گسترده ای از زبان محاوره ای استفاده میکند که برای تمام افراد در تمام سنین قابل درک است.
نهایت کارکرد T.A در آن است که افراد را به نقطه ای هدایت کند تا با نگاهی نو به تجارب ناخوشایند گذشته شان بتوانند رفتارشان را اصلاح کرده یا تغییر دهند تا به این طریق به خود کمک کرده و به یک برنده تبدیل شوند
شرکت بازرگانی
· الف ) شرکت بازرگانی
انجام خرید ، فروش ، توزیع ، واردات ، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اخذ و اعطای نمایندگی ، شرکت در کلیه نمایشگاهها و سمینارها و همایشهای داخلی و خارجی .
- مجوز مربوطه از اتاق بازرگانی وابسته به سازمان صنایع و معادن
- ثبت شرکت
- دارا بودن دفتر مرکزی به مساحت حداقل 45 مترمربع
- تجهیزات اولیه
· ب ) چارت و خصوصیات پرسنل اداری
ب-1 ) مدیر عامل :
· دارا بودن کارت بازرگانی یا حق العمکاری
· دارا بودن حداقل 5 سال سابقه و مهارت در امر تجارت
· داشتن تصحیلات لیسانس به بالا
· توانایی در مدیریت ، تحلیل و هدف گذاری و ...