شرکت بازرگانی

·    الف ) شرکت بازرگانی

انجام خرید ، فروش ، توزیع ، واردات ، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اخذ و اعطای نمایندگی ، شرکت در کلیه نمایشگاهها و سمینارها و همایشهای داخلی و خارجی .

-      مجوز مربوطه از اتاق بازرگانی وابسته به سازمان صنایع و معادن

-      ثبت شرکت

-      دارا بودن دفتر مرکزی به مساحت حداقل 45 مترمربع

-      تجهیزات اولیه

 

 

·    ب ) چارت و خصوصیات پرسنل اداری

 

ب-1 ) مدیر عامل :

·     دارا بودن کارت بازرگانی یا حق العمکاری

·     دارا بودن حداقل 5 سال سابقه و مهارت در امر تجارت

·     داشتن تصحیلات  لیسانس به بالا

·     توانایی در مدیریت ، تحلیل و هدف گذاری و ...

 

ب-2 ) مدیر داخلی و اجرایی :

·     سابقه عملی و تجربی با مراحل انجام کار حداقل 5 سال

·     آشنایی با تمام اوراق و اسناد مرتبط با حرفه خود

·     آشنایی با تمام مراحل انجام کار سخت افزاری و نرم افزاری

·     ساماندهی دیگر عوامل اجرایی در بهبود کار و تسریع در زمان انجام کار

 

ب-3) روابط عمومی و امور بین الملل:

·     آشنایی با زبان انگلیسی

·     آشنایی با مراحل انجام کار

·     آشنایی با تمامی نرم افزار آفیس

·     توانایی استفاده از اینترنت ، ایمیل ...

·     توانایی در فن بیان

·     تجربه تخصصی در جذب و شناخت بازارهای هدف

·     آشنایی با فنون مکاتبات و ارتباطات بین المللی

 

ب-4) منشی دفتری:

·     فن بیان عالی

·     آشنایی به زبان انگلیسی

·     آشنایی با اوراق و اسناد مرتبط با کار

·     تخصص در نوشتار متون اداری

·     آشنایی با تمامی نرم افزارهای آفیس

·     توانایی کار با اینترنت و ایمیل

·     آشنایی با سخت افزار ارتباطی از قبیل فکس و ...

 

ب-5) کاربر ثبت و بایگانی اوراق:

·     سابقه و تجربه بیش از 2 سال

·     آشنایی با اوراق و اسناد مرتبط با کار

·     آشنایی با تمامی نرف افزارهای آفیس

·     ثبت و ذخیره و بایگانی تمامی اسناد

·     آشنایی و توانایی به استفاده از سایت ثبتارش و ای پی ال

·     شناخت به کارکرد سخت افزارهای بایگانی

·     آشنایی به اصطلاحات انگلیسی مرتبط با کار

·     تحصیلات حداقل فوق دیپلم

 

ب-6) واحد دریافت ترخیصیه حمل:

·     آشنایی با اسناد و مدارک مرتبط

·     آشنایی با اصطلاحات مرتبط با حمل و نقل

·     سابقه فعالیت بیش از 2 سال

·     آشنایی به اسناد مالی و بانکی

 

ب-7) واحد دریافت مجوزهای مربوطه:

·     فن بیان عالی

·     دارای حداقل تحصیلات فوق دیپلم

·     آشنا بودن به تمامی اصطلاحات مرتبط با کار

·     آشنا به اسناد و مدارک مرتبط

·     سابقه و تجربه 3 سال به بالا

·     آشنا به اسناد و مدارک بانکی

ب-8) واحد مالی :

·     آشنایی با تمامی نرم افزارهای آفیس

·     آشنایی با نرم افزارهای حسابداری

·     آشنایی با اوراق و اسناد بانکی

·     دارای تحصیلات لیسانس به بالا

·     آشنایی با سخت افزار کاربردی

·     سابقه فعالیت بصورت تخصصی حداقل 2 سال

·     ثبت و بایگانی امور مالی

·     صدور صورتحساب

ب-9) واحد خدمات:

·     نظافتچی

·     حمل و نقل

·     آبدارچی

 

در ابتدا پس از بررسی و تحلیل از طریق مدیریت و گروه مشاوره (روابط عمومی و مدیر داخلی) و انتخاب هدف، دستورات لازم به بخش مدیریت داخلی ارسال می شود

بصوت مثال هدف واردات کالای از کشور همسایه می باشد.

مدیر داخلی پس از بررسی جهت مکاتبات و برقرار ارتباط با کشور میزبان و علی الخصوص شرکت عرضه کالا درخواست را به بخش روابط عمومی ارسال می کند دربخش روابط عمومی پس از مکاتبات و عقد قرارداد لازم با هماهنگی مدیریت و مدیر داخلی پس از خرید کالا درخواست صدور و ارسال مدراک اولیه از شرکت مربوطه می نماید

سپس بعد از دریافت مدارک کالا و دریافت کالا مورد نظر در مقصد مدارک به بخش اجرایی سپرده می شود

در قدم اول تمامی مدارک جهت برطرف کردن نقص و ایرادات احتمالی مورد بررسی قرار می گیرد

در قدم دوم مدارک توسط مدیر اجرایی تنظیم و به بخش  ثبت اوراق جهت ثبت سفارش کالا و  اظهار اولیه کالا از طریق سایت مربوطه واگذار می شود

در قدم سوم در صورت نیاز به دریافت مجوز های لازم جهت ورودکالا مورد نظر، نسخه ای دیگر از مدارک مربوطه به بخش دریافت مجوزها ارسال می شود

قدم چهارم پس از دریافت مجوز های لازم و ثبت کالا تمامی مدارک و مستندات لازم مجددا به بخش ثبت اوراق جهت ثبت کلی در سایت گمرک ایران و تکمیل مراحل انجام ترخیص قرار می گیرد

قدم پنجم در همین راستا واحد ترخیصیه با توجه به مدارک حمل کالا هزینه ها مرتبط با شرکت حمل را پرداخت و جهت تکمیل فرم های مورد نیاز صدور ترخیص کالا به واحد ثبت اوراق ارسال میکند.

لازم به توضیحست تمامی مراحل با نظارت مدیر داخلی انجام می پذیرد و چه بسا که در ثبت گزارش انجام کار منشی تمامی جزییات را ثبت می کند

و همچنین تمامی پرداخت و هزینه کردهای مرتبط به انجام مراحل کار جهت حسابرسی به بخش حسابداری ارائه می شود

در قدم ششم پس از ارزیابی و کارشناسی و تعیین ارزش توسط گمرکات ایران حقوق واردات کالا مورد نظر پرداخت شده و واحد ترخیصیه حمل جهت جابجای و خروج کالا از گمرک اقدام می کند.

در آخر تمامی اوراق و مراحل در پوشه مختص کالا ذخیره و تمامی هزینه ها انجام کار ثبت و به تایید مدیر داخلی جهت بررسی نهایی به مدیریت ارسال می گردد.